Declaracions institucionals

Declaració del Parlament de Catalunya amb motiu de l'Any Internacional de Solidaritat amb el Poble Sahrauí

Llegida en el Ple del Parlament el dia 29 de novembre de 2007

Amb motiu de l'Any Internacional de Solidaritat amb el Poble Sahrauí, el Parlament de Catalunya:

1. Comparteix els continguts de la Resolució 1783 del Consell de Seguretat de l'ONU, del 31 d'octubre de 2007, per la qual s'insta les parts en conflicte a continuar negociant per a assolir una solució política justa, duradora i acceptable mútuament que permeti la lliure determinació del poble del Sàhara Occidental; a dur a terme actuacions d'acostament de les famílies que estan separades arran del conflicte; a prorrogar el mandat de la Missió de les Nacions Unides per al Referèndum del Sàhara Occidental (MINURSO) fins al 30 de abril de 2008, i a fer el seguiment de les gestions i les negociacions sota els auspicis de les Nacions Unides.

2. Condemna tota violació dels drets humans produïda en els territoris del Sàhara Occidental i insta el Consell de Drets Humans de les Nacions Unides a tenir en compte l'informe emès per la comissió d'investigació de l'Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Drets Humans i a intervenir en el procés d'una manera eficaç per a protegir els drets fonamentals i la vida de la població.

3. Constata la necessitat d'ajuda humanitària als camps de refugiats, per a atendre les situacions de precarietat que viu la població i oferir-li les oportunitats de desenvolupament de què ha de constar també aquesta ajuda humanitària. Per això agraeix l'esforç dels ciutadans, les entitats i les institucions que treballen des de la solidaritat, la defensa dels drets humans i la cooperació amb el poble sahrauí i els encoratja a continuar llurs accions.

4. Expressa la seva disposició oberta a col·laborar des del consens i la cooperació amb les parts, els organismes internacionals, la Unió Europea i l'Estat espanyol, per a continuar negociant a fi de trobar una solució justa i definitiva al conflicte, que respecti el dret del poble sahrauí de poder escollir el seu futur per mitjà d'un referèndum, tal com refermen les resolucions de l'ONU. I expressa també la necessitat de fer valer els drets humans individuals i col·lectius i de continuar donant suport des de les institucions de Catalunya al conjunt d'organitzacions que treballen en els àmbits de la solidaritat i la cooperació amb el poble sahrauí.