Amb motiu de l'Any Internacional de Solidaritat amb el Poble Sahrauí, el Parlament de Catalunya:
1. Comparteix els continguts de la Resolució 1783 del Consell de Seguretat de l'ONU, del 31 d'octubre de 2007, per la qual s'insta les parts en conflicte a continuar negociant per a assolir una solució política justa, duradora i acceptable mútuament que permeti la lliure determinació del poble del Sàhara Occidental; a dur a terme actuacions d'acostament de les famílies que estan separades arran del conflicte; a prorrogar el mandat de la Missió de les Nacions Unides per al Referèndum del Sàhara Occidental (MINURSO) fins al 30 de abril de 2008, i a fer el seguiment de les gestions i les negociacions sota els auspicis de les Nacions Unides.
2. Condemna tota violació dels drets humans produïda en els territoris del Sàhara Occidental i insta el Consell de Drets Humans de les Nacions Unides a tenir en compte l'informe emès per la comissió d'investigació de l'Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Drets Humans i a intervenir en el procés d'una manera eficaç per a protegir els drets fonamentals i la vida de la població.
3. Constata la necessitat d'ajuda humanitària als camps de refugiats, per a atendre les situacions de precarietat que viu la població i oferir-li les oportunitats de desenvolupament de què ha de constar també aquesta ajuda humanitària. Per això agraeix l'esforç dels ciutadans, les entitats i les institucions que treballen des de la solidaritat, la defensa dels drets humans i la cooperació amb el poble sahrauí i els encoratja a continuar llurs accions.
4. Expressa la seva disposició oberta a col·laborar des del consens i la cooperació amb les parts, els organismes internacionals, la Unió Europea i l'Estat espanyol, per a continuar negociant a fi de trobar una solució justa i definitiva al conflicte, que respecti el dret del poble sahrauí de poder escollir el seu futur per mitjà d'un referèndum, tal com refermen les resolucions de l'ONU. I expressa també la necessitat de fer valer els drets humans individuals i col·lectius i de continuar donant suport des de les institucions de Catalunya al conjunt d'organitzacions que treballen en els àmbits de la solidaritat i la cooperació amb el poble sahrauí.