Notícies

El president rep els representants de la Fundació Universal de la Sardana i els sardanistes que ballaran en els actes de Pequín 2008

Dilluns, 14 de juliol de 2008. Palau del Parlament

Benach amb els representants de la FUS seguint l'actuació dels sardanistes

Parlament de Catalunya. 2008

Vegeu la galeria d'imatges (1 imatge/s)

El president, Ernest Benach, ha rebut aquest migdia en audiència el president, el director general i el vicepresident de la Fundació Universal de la Sardana (FUS), Antoni Ros Marbà, Josep Maria Serracant i Josep Espar Ticó respectivament.

La Junta Directiva de la FUS ha visitat el Parlament acompanyada del dansaire Joaquim Rutllant, el músic Jesús Ventura i una dotzena més de dansaires que viatjaran a la Xina amb motiu dels Jocs Olímpics de Pequín.

Segons ha explicat Serracant, els dotze dansaires i la Cobla de Cambra de Catalunya, formada per onze músics de diferents cobles catalanes, "faran una actuació al parc del Temple Ditan, o Temple de la Terra, durant la qual interpretaran una peça de benvinguda, i faran un taller d'aprenentatge de sardanes amb l'objectiu de fer una ballada final a què intentarem que se sumin també els xinesos".

Serracant ha afirmat que el grup "s'ha hagut d'adaptar a les condicions que ha posat el Govern xinès per a l'actuació", i ha argumentat que "creiem que ensenyar el que fem aquí, i a més un fet cultural que valora conceptes com el de la germanor, és prou valuós com per anar-ho estenent a tot el món".

Després de l'audiència, que s'ha fet al despatx del president, la comitiva ha anat a la porta del Palau, on els dotze dansaires i els onze músics han interpretat la sardana "Petita Rosa".

La FUS, constituïda el 1992, es dedica a la promoció de la sardana i la música de cobla en àmbits internacionals. El mateix 1992 va organitzar la ballada de sardanes més multitudinària de la història amb motiu dels Jocs Olímpics de Barcelona. També ha participat en els actes previs als Jocs d'Atlanta el 1996, de Sidney el 2000 i d'Atenes el 2004.